Frågor

Anonym:
Hur gör du när du t.ex är på läger för att få i dig alla mål, alla mellis tänker jag mest på?
Svar:
Precis som om vissa har med sig godis lite här och var så har jag med mig lite mellis. Och sen är det bara att äta det :) 
 
J:
har du någon koll på vad ditt bmi var när du blev utskriven, eller inte längre behövde gå upp i vikt? :)
Svar:
Nja jag vet inte exakt vad det var? Men jag hade en vikt på 51 kg tror jag? Och sen var jag uppe i 53, 52, 54, 52, 51, 52 osv..Det pendlar lite
 
 Clara:
hej jag har en fråga. När får man veta vilken ÄS diagnos man har? jag har gjort testet på Stepwise men ännu vet jag inte vilken diagnos jag har, när får jag veta den osv? låter sjukt, men jag känner att jag inte kan ta mitt problem på allvar om jag inte får det bekräftat '' du har problem'' tacksam för svar snarast <3
 
Svar:
Jag vet inte riktigt när man får reda på det..Och jag vet inte heller riktigt när man kan ta det på allvar?
Efter att gått hoss psykolog och läkare så säger dom att jag har anorexia. Men jag vet inte riktigt om jag har fåt en diagonos på det? 
Förstår vad du menar. Men ja.. jag vet inte riktigt vad jag skall svara? Kram
 
 Anonym:
Hur långt är blodomloppet och vad gör du på BUP mötena?
Svar:
Blodomloppet var 10 Km, och på BUP pratar jag med en psykolog. 
 
Sara:
Du må va 8 år yngre än mig men du är en riktig förebild för många!!! En riktig kämpe är du och fortsätt så! 

Och jag älskar dina outfits!
 
Svar:
Tack så jätte mycket!!
Kramar
 
Anonym:
Härligt :-) 
En grej som jag har tänkt på är att man aldrig får se några mellanmål längre, verken förmiddag eller eftermiddag :-( Äter du inga längre eller har det bara blivit så? ;-)
 
Svar:
Oj, det har nog bara blivit så! dom brukar ju inte vara så "glamorösa" tex en bar, en burk keso, skål med yoghurt och muslie osv..Tycker det är roligare att visa middag och sånt. Men får väll slänga in en sån bild någon gång  :)
 
 
 
Anonym:
Varför har du börjat med halva celsius? Istället för en hel?
Svar:
JAg har aldrig druckit en hel celsius, då jag är rätt lättpåvärkad av dom och behöver inte mer energi än vad en halv ger :) 
 
 :)
Gud vad fin hy du har! Har du några trix eller knep för det? Kram
Svar:
Oj, tack! Jag brukar sällan sminka mig. Kanske därför? :) 
 
Anonym:
Jag funderar ofta på om jag skulle bli mätt på din tallrik.. Den ser god ut men det ser så lite ut. Skulle vara roligt att äta exakt det du äter under en dag! :-) 
Jag älskar att läsa din blogg! :-)
Svar:
Det tror jag att du skulle bli. Eller det berors på? Ibland äter jag mer ibland mindre..Men samtidigt så äter jag 3 mellanmål mellan alla måltider också. Så blir rätt mycket mat på en dag :)
Tack så mycket! 
 
 Minna:
Hej Vanessa! 
Skulle du kunna vara jätte snäll att svara på dessa frågor så snabbt du kan? 
- Hur ska man lätt kunna hantera att man lägger på sig mer fett på kroppen när man går upp i vikt? 
Jag har nämligen träningsförbud och får inte börja träna fören jag väger normalt. Jag saknar träningen något fruktansvärt och vill så gärna börja bygga upp mina muskler och min kropp igen. Jag vet att jag måste äta, men det är svårt när jag känner att jag bara blir tjockare och tjockare. 
- Har du något tips på hur jag kan gå upp hyfsat snabbt (ett kilo i veckan) på ett hälsosamt sätt? 
- Hur lång tid tog det för dig att bygga upp dina muskler? Eller har du alltid haft så snygga magmuskler? 
- Är du uppe i normalviktig? Hur ofta tränar du? Vad brukar du äta innan och efter ditt träningspass? 
Jag längtar så tills jag få börja forma den kroppen jag verkligen vill ha. Jag längtar också efter att kunna unna mig lite mer saker som jag vet att jag kan äta när jag tränar. 
Som sagt, svara gärna så fort du kan. För jag känner att jag börjar tappa motivationen och snart ger upp...
 
Svar:
Hej Minna! Jag förstår precis hur du tänker då det var såhär mina tankar for omkring när jag hade täningsförbud!
Men så här är det. 
När man börjar äta och går upp till sin normalvikt så betyder det inte att man blir tjock!
En sak många inte tänker på är att kroppens alla organ tar stryck när man går ned i vikt och också "tappar" lite vikt. Så lite av det man går upp i vikt går till kroppens organ.
Sedan när man går upp i vikt så får musklerna mer mat, vilket gör att dom växer lite med. När jag började gå upp i vikt så fick jag tillbax lite av de muskler jag hade innan. Pga att dom hade svältit.
1 kg i veckan är bar att gå upp. Man skll skynda långsamt.
Och vad man skall äta? Vanlig mat! Inget är så nyttigt att man kan äta det hela tiden! Och inget är heler så onyttigt att man kan äta det ibland.
Självklart kan du äta något"Onyttigt" på helger osv..! 
Jag lovar att det kommer hålla dig gladare!
När jag började äta allt och mer så började jag få tillbax mina muskler men även bygga upp nya, du har säkert hör utrycket "eat to grow" och ja det stämer! Man blir inte fet av att äta. 
Jag vet inte vad jag väger, då jag inte vill vägha mig längre. Men normlviktig skall jag nog va!
Jag brukar träna 3-4 gånger i veckan. OCh innan träning brukar jag oftast bar äta mitt vanliga mellis. Men efter träning brukar jag minst ta en bannan, sedan blir det extra mycket keso, kvarg, jordnötsmör osv på mitt mellis :) 
Kämpa på KRAM!
 
 
Anonym

Väger du runt 52 53 54 nu eller var det bara när du blev utskriven?