10

 

"Ni finns alltid" 10 år sedan idag, så långt borta men ändån så himmla nära. Jag har fortfarande idag svårt att fatta vad som hända 26 december 2004 i Thailand. Vi var på fel ställe men på rätt plats och klarade oss utan en skymt av vågen. Men mina kusiner på andra sidan av Thailand som vi skulle åka till dagen efter var på fel ställe och omkom i Tsunamin.. Jag minnas min sorg ilska och frustration när pappa sa att mina kusiner troligen hade drunknat och omkommit i den stora vågen. Jag vägrade att tro det och sprang ifrån hotellrummet ned till stranden för att kasta stenar på havet. Ilskan på havet var skyhög, jag trode aldrig att jag skulle vilja bada i havet något mer, den tog ju mina älskade kusiner ifrån mig. Idag vet jag att det inte var någon speciels fel. Men det är alltid lättare att skylla på någon eller något när man är så otroligt ledsen. Hoppas ni har det jätte bra vart ni än är just nu Max, Charlie & Ulrika Älskar er och saknar er.