Allers

 
Vet inte om så många minns det men för någon månad sedan var det nere två tjejer från Göteborg som skulle interjuva mig och mina föreldrar samt ta bilder till ett reportage i Allers som skulle komma ut i november ev december. Och den här veckan så kom reportaget!
 
Jag har fått jätte mycket positiv feedback och kan nu gladligen medela att artikeln även finns att läsa på hemsidan! så om ni klickar HÄR så kommer ni till artikeln. Men självklart går det även att köpa Allers i vilken affäre som helst! (nästan) 
Lisa

Vilken bra artikel! Du är så himla stark Vanessa :)

Catrine

älskar allers:D vilken fin artikel!

Svar: Tack så mycket :)
Vanessa Werkelin

My

Hej!
Vad intressant att få läsa om din resa :) Jag har några frågor angående artikeln och det vore jättekul om du kunde svara på dem:

1. När du blev uttagen till elitlägret, var det som fotbollsmålvakt?
2. Som målvakt borde det ju vara en fördel att vara relativt stor. Blev du en sämre målvakt i samband med att du började bli allvarligt underviktig?
3. I mitt fall så visste jag att jag var tvungen att äta för att få bättre träningsresultat. Därför försökte jag verkligen att äta ordentligt. Trodde du verkligen att du skulle prestera bättre på fotbollsträningen om du inte åt någonting under dagen, eller visste du innerst inne att det inte stämde. Eller var din kropp så svag på slutet att den inte orkade träna?
4. Vad tycker du var positivt och negativt med behandlingshemmet och din tid där?
Tack :)

Anonym

Var du inlagd på barnavdelningen eller barnpsykiatrin, eller båda?

Matilda

Åh va glad jag blir att man kan läsa artikel där!
Riktigt bra var den och jag känner igenom sååå mycket. Kommer ihåg hur jag också tänkte att jag skulle försöka äta bättre för att bli en bättre fotbollsspelare. Usch! Hatar hatar hatar denna sjukdom.
Du är så inspirerande Vanessa du är verkligen grym!!!!! Du ger mig kraft ska du veta! <3

Thea

Vad stark du är! <3

Svar: Tack!
Vanessa Werkelin

Louise

Du är så stark som tagit dig upp ifrån det. Kul att få dela med sin historia i tidningen, kommer garanterat att hjälpa många!

Svar: Tack så mycket :)
Vanessa Werkelin

Amanda Jona [SPONTAN]

Ska helt klart ta och läsa den!

Svar: Gör gärna det :)
Vanessa Werkelin

Malin

Stackare!💕💕💕

Jennifer

Vilken fin artikel!! Bra kämpat av både dig och dina föräldrar med sjukdomen. Och grattis till ett friskare liv. U go girl :)

Svar: TACK! :)
Vanessa Werkelin

Milla

Hej Vanessa! Trillade in på din blogg av en slump, och jag ville bara säga att du är en otroligt vacker tjej :)

Du är stark som kämpar dig ifrån den hemska sjukdom du lider av, vi är många som hejar på dig!
Massa varma kramar
/Milla

jessica sofie

Vad fantastiskt att du börjar bli frisk <3

Svar: Tack så mycket :)
Vanessa Werkelin

Robex Lundgren

kul bra artikel

Elin

Hej Vanessa!
Vilken fin artikel och vilka fantastiska föräldrar du har. Jag har själv aldrig haft någon allvarlig ätstörning men tränar en kampsport där man tävlar i viktklasser och jag har stått på sidan av väldigt många fall av många typer av ätstörningar. Jag vill bara ge dig en klapp på axeln och hoppas att du vet själv vilken grym resa du gjort och att din historia är så viktig för så många. Wow jag blir verkligen tårögd när jag läser... Så stark du och dina föräldrar varit. Och tänk vad viktigt det är att ha föräldrar som vandrar över lik för en. När jag läser artikeln får jag en större förståelse över hur många det är som saknar stöttning hemifrån och därigenom sällan tar sig ur såna här svåra stunder i livet. Ta hand om dig och fortsätt dela dina erfarenheter.

ida

Hej!
Otroligt bra kämpat! Jag har haft ätstörningar i 16 år. Varit på behandlingshem o sjukhus. Nära döden.
Just nu är det bättre men har en svacka o inget stöd från nån ätstörningsvård. Undrar om du skulle kunna mejla mig den matlista du gick efter i sthlm?
Stor kram Ida
[email protected]