Play date

 

 
Godmorgon
 
Idag är det fredag och jag "firar" en vecka med familjen här i USA, helt sjukt vad fort tiden går!
 
Igår var det mer eller mindre ösregn hela dagen, vilket var lite surt för Sam & Andrew som skulle hem till några vänner på play date. Planen var igentligen att bada i deras pool men pga vädret blev det ändrade planer. Så Andrew ville inte vara kvar men det ville Sam och som tur var jobbade mamma hemmifrån så hon kunde hämta Andrew och åka hem med han medans jag var kvar med Sam. 
 
Jag kunde inte låta bli att Ta bild på Lilly´s (Sams vän) skylt hon hade i rummet, där det står UCLA, eftersom att jag vet att det är ett college så var jag tvungen attt fråga henne om varför hon hade det på sin board?
"It´s the college I want to go to when I grow up, I want to becom a Loyer.." jag bara okej, Alltså skillnaden på USA och Sverige när det kommer till skola, utbildning och målinriktning är sååå stor det är helt galet, Jag menar dessa tjejer är 10 år. Sam och Andrew har inte börjat skolan än sommarlovet slutar nästa onsdag. Men varje dag under sommarlovet har om arbetat lite i sin "bridge book" vilket är en "Läx bok" blandat med, engelska, matte och något till ämne så att dom fortfarande håller igång hjärnan.
 
Åter igen blir jag väldigt farcinerad av USA.
Fanny

Låter som en riktigt mysig dag!

Isabell

Oj, vad tidigt att tänka på sånt där när man är tio! :o

Svar: Ja verkligen!
Vanessa Werkelin